JOHNNIE WALKER
A Johnnie Walker márka alapítója John Walker 1820-ban nyitott vegyesboltot Skóciában, ahol teafüveket és fűszereket kevert, és ez adta az ötletet neki a különböző whiskyk házasításához. John Walker halála után (1857) gyermekei és unokái folytatták az üzletet a whiskyre koncentrálva. Nekik köszönhetően vált igazán ismertté a márka széles körben is. Ezt mutatja az is, hogy John Walker ideje alatt a whisky értékesítés a vállalkozás bevételének csupán 8%-át adta, azonban unokája idejére ez a bevétel már 90-95% között volt.
Az előző század elején 120, ma pedig már több mint 200 országban elérhető a Johnnie Walker whisky, szerte a világon. Mára a világ legkedveltebb skót whisky márkájává nőtte ki magát. Ízvilágát tekintve karakteres és merész ízvilág jellemzi, mindez kompromisszumok nélkül. A legendák szerint, ez volt Winston Churchill kedvenc whiskymárkája.
A márka védjegyévé vált a négyzetlapú szögletes üveg, melynek köszönhetően szállításnál jobb helykihasználást érnek el, és kevesebb törött üveget eredményez. Illetve a 24 fokkal eldöntött ferde címke is, mellyel nagyobb felületre, nagyobb betűket lehet nyomni.
Alexander halála után a család egy virágzó üzemet örökölt. Ekkor lett hivatalosan is Johnnie Walker a whisky neve, és 1909-ben a „Sétáló János” figura első verzióját Tom Browne grafikus 10 perc alatt felvázolta egy étlap hátuljára. A korabeli hagyományos arculatoktól ez teljesen eltért, és így lett a sétáló ember a haladás, a könnyedség, az élet élvezetének szimbóluma. Mert nincs annál emberibb, mint jobb életre törekedni, törekedni az előrelépésre, haladásra.
Az elmúlt időszakban a „Keep Walking” szlogen is egybeforrt a márkával, mely szintén az előrehaladást, küzdést szimbolizálja, és azt hogy soha ne adjuk fel.